Back 2 Basic - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Doraleine Schaap - WaarBenJij.nu Back 2 Basic - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Doraleine Schaap - WaarBenJij.nu

Back 2 Basic

Door: Doraleine

Blijf op de hoogte en volg Doraleine

18 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Grabouw

Zo de beloofde foto's uit het vorige verhaal staan online :)
Dan komt nu zoals beloofd het verhaal over ons intro kamp.

We gingen op kamp bij Back 2 Basic. Het kamp bestond uit 1 grote tent voor de dames, 1 voor de heren, 1 waar onze begeleiding in sliep en een grote tent waarin het eten geserveerd wordt. Deze tenten stonden in een soort cirkel, met daar tussenin een grote zitplaats met een kampvuur.

Gedurende het kamp hebben we veel verschillende activiteiten gedaan, zoals onder andere een laag en een hoog touwparcours, een vlot bouwen en mee racen, djembé spelen. Bij een aantal activiteiten werd na afloop een link gelegd tussen de activiteit en onze tijd hier. Zo deden we de eerste avond een activiteit genaamd 'life line'. We gingen in het donker, zonder zaklampen, het bos in. Daar was door het bos heen een 'levenslijn' gespannen die allemaal moesten volgen. Deze lijn zou net als een echte lijn ups en downs verlopen en moesten we allemaal om de minuut vertrekken. Na afloop werd deze activiteit besproken en werd er gelinkt naar onze eigen levenslijn, ook voor de tijd hier. Je gaat hier allemaal ups en downs tegenkomen, maar hoe ga je hier mee om? Op wie kan jij altijd terugvallen? Hier zijn wij dat als groep en moet je elkaar als groep echt opvangen en helpen.

Zo waren er nog een aantal van dit soort activiteiten met zo'n zelfde soort boodschap erin. Om je bewust te maken van het cultuur verschil en de dingen waar je hier ongetwijfeld tegenaan zal lopen.

Verder kan ik alle overige activiteiten nog wel gaan beschrijven, maar vaak is het vrij lastig om een goed beeld te krijgen van de activiteiten van een papier af... De rest van de verhalen hierover zullen helaas dus nog een maandje of 5 moeten wachten tot ik ze jullie zelf kan vertellen ;)

In mijn volgende blog zal ik nu ook vrij snel gaan posten en daarin zal ik wat vertellen over mijn eerste stagedagen en mijn eerste ervaringen met het echte dagelijkse leven hier.

Groetjes, Doraleine