Dassies, brand en Flamingo's - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Doraleine Schaap - WaarBenJij.nu Dassies, brand en Flamingo's - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Doraleine Schaap - WaarBenJij.nu

Dassies, brand en Flamingo's

Door: Doraleine

Blijf op de hoogte en volg Doraleine

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Dit weekend hebben we ons als groep opgesplitst en zijn we in groepen elk onze eigen weg gegaan. Ik ben samen met de 2 meiden met wie ik ook stage loop op stap gegaan.

Ons weekend begon vrijdag in Caledon, op zoek naar de kapper waar ik een afspraak had om mijn haar in te laten vlechten. We hadden een hele routebeschrijving gehad, maar nog kwamen we op de verkeerde plek uit. Na nog een telefoontje en een vernieuwde beschrijving waren we heel blij eindelijk het bordje 'barbershop' te zien staan; we waren er! Wij binnen vragen of ik inderdaad hier een afspraak had om mijn haar te vlechten, bleek dit niet het geval te zijn. Na wat heen en weer gestuurd te worden liep er uiteindelijk een man met ons mee om alle barbershops af te gaan, op zoek naar de juiste. Blijkt dat er binnen een paar honderd meter wel 3 verschillende barbershops zitten. De laatste bleek de juiste te zijn. Door al dit gezoek kwamen we uiteindelijk voor Afrikaanse begrippen op tijd aan, maar vanuit Nederlands oogpunt waren we een half uur te laat. Ik was voorbereid op 2,5 uur zitten om alles te laten vlechten, maar uiteindelijk was ze met haren wassen, uitkammen en vlechten maar 1,5 uur bezig.
De rest van de dag zijn we nog wat voor school bezig geweest, hebben we plannen gemaakt voor de zaterdag en hebben we heerlijk niets gedaan.

Zaterdag gingen we op pad. Eerst op weg naar Fisherhaven, wat door het internet op ons over kwam als een gezellig dorpje aan het water waar ook veel aan watersport gedaan zou worden. Aangekomen in Fisherhaven bleek het een heel klein dorpje te zijn, waar echt niets te beleven viel. Onderweg hadden we al wel bordjes met 'Flamingo baai' gezien. Op naar de flamingo's dus. Daar aangekomen stond er een groot hek met een bewaker. Na een hoop gedoe zou hij het hek voor ons open doen en mochten we met auto en al door. Eenmaal binnen bleek het een groot vakantiepark te zijn... zonder flamingo's.... maar met een heel mooi strand. Hier hebben we even heerlijk uitgewaaid, waarna we maar weer doorgereden zijn.

Het was heerlijk warm dus we zijn doorgereden naar Onrus, wat net achter Fisherhaven ligt, en hebben hier lekker de hele middag op het strand gelegen.

Na een paar heerlijke uren op het strand zijn we nog iets verder doorgereden naar Hermanus om daar 's avonds een hapje te gaan eten. Al lopend op weg naar het restaurant kwamen we toch nog een voor ons onbekend dier tegen op straat. Wij vonden het een beetje op een uit de kluiten gewassen cavia lijken, maar het bleek een 'dassie' te zijn.

Onderweg terug naar huis was er door het warme weer op een berg net buiten Hermanus brand ontstaan. Aangezien de brand vlak naast de weg was mochten we niet verder over deze weg, maar moesten we door de naastgelegen plaatsjes rijden. Wat blijkt... zo'n 200 meter voorbij 'Flamingo baai' stond een hele groep flamingo's zo aan de weg en hebben we dus toch nog flamingo's gezien.

Zondag viel het weer een beetje tegen. Het was bewolkt en niet heel warm. Ik ben eerst 's ochtends naar de kerk geweest. In eerste instantie leek het of de dienst weer op de zelfde manier zou gaan als vorige keer de middag dienst. Maar gelukkig bleek dit niet het geval. In de morgendienst wordt er wel vastgehouden aan een liturgie, maar worden daarnaast ook extra liederen gezongen en was er wel een echte preek, naast de stukken tekst die in de liturgie stonden.
Na de dienst heb ik alle foto's die iedereen tot dan toe gemaakt had verzameld en heb ik heerlijk een middagje de ruim 2500 gemaakte foto's zitten uitzoeken.

Na een divers weekend met ook veel relax momenten ben ik weer helemaal klaar voor de komende week.

Groetjes, Doraleine

• 09 Maart 2015 - 20:01

Berdiene:

woow, dat kapsel ziet er wel even anders uit Doraleine! ;) Super leuk trouwens om te lezen hoe het met je gaat. We zullen uiteraard aan je denken als we dit weekend een weekendje weg gaan :). Succes met je stage en geniet vooral van alles wat je beleeft!

groetjes,
    Berdiene

• 09 Maart 2015 - 22:46

Agnes:

Wel even wennen hoor je nieuwe kapsel, maar dan heb je dat ook ervaren. Verder heb je weer een mooi verslag gemaakt en kunnen we meeleven met je bevindingen daar. Groetjes Agnes